Gadgets op de onderwijsbeurs: pakken wat je pakken kunt?

In 2017 stond DST jongerencommunicatie voor de arbeidsmarktcampagne WATT? (werken in de energiesector) drie keer op een onderwijsbeurs. In Eindhoven, Zwolle en Utrecht. Voor veel jongeren de eerste keer op een beurs. Of zij andere beurzen kennen? ”Ja, de Jaarbeurs”, was het stellige antwoord van veel van hen.

Op de onderwijsbeurs halen organisaties alles uit de kast om de aandacht van jongeren te trekken, om ze enthousiast te maken voor een bepaalde vervolgopleiding. Maar wat vinden jongeren echt belangrijk op een beurs? Wanneer blijven zij wel, of juist niet langer hangen bij een stand? Een stand moet er leuk en kleurrijk uitzien en het personeel op de stand moet een duidelijk verhaal kunnen overbrengen. Dat het personeel op de stand er goed uitziet helpt ook. Jongeren vinden het helemaal tof als zij iets op een stand kunnen dóén. En al die tasjes, pennen, pepermuntjes, notitieblokjes en sleutelhangers? Beïnvloedt dat hun studiekeuze? Bekijk hun antwoord zelf in onderstaande video…

Benieuwd naar manieren om in een vroeg stadium in contact te komen met toekomstige werknemers van jouw branche of bedrijf? Meld je dan aan voor onze onze kosteloze workshop arbeidsmarkt en jongerencommunicatie op 8 februari 2018. In deze workshop kun je al je vragen aan jongeren kwijt. Disclaimer: de antwoorden die je krijgt zijn soms eerlijker dan je van jongeren verwacht.

Deze content is geblokkeerd. Accepteer cookies om te bekijken..

Vragen?

Wij staan altijd klaar om uw vragen te beantwoorden.